16 ianuarie 2013

MTB: Ocolul Pietrei Craiului Cu Bicicleta (Iulie 2012)

Dragi pitici, acum la timp de iarna,iata o noua poveste la gura caloriferului:
         Turul Pietrei Craiului cu  mountainbike-ul, 82 de kilometri de bicicleala pur-sange, mai ales daca nimeriti ceva ciulini pe drum.
         Traseul se poate urmari pe harta de mai jos si reuseste sa fie una dintre cele mai biciclibile rute in jurul masivului Piatra Craiului.
         Eheeei dragii mosului, se facea ca era Iulie 2012 si Indianul Spita Iute eram in bulan si cu mancarimi intre  spite. Impreuna cu Teo (Ciriclie), Norica si Mircea incepuram pedalarea din Zarnesti la 10:30.
         Ruta trece prin Plaiul Foii, Rudarita, Culmea Tamasului, Barajul Pecineagu, Satic, Podul Dambovitei, Dambovicioara, Ciocanu, Sirnea, Pestera, magura, Fantana lui Botorog si Zarnesti.
         Singura portiune notabila pe care nu se pedaleaza ci se impinge la deal la bicicleta este intre kilometrii 20-23, acolo unde se urca de la Rudarita pana pe Culmea Tamasului. In continuare, de la kilometrul 24 pana la kilometrul 28, pentru evitarea unei coborari urate pana la drumul barajului Pecineagu se poate urma spre sud-est un drum forestier pana aproape de baraj.

Bike route 1724950 - powered by Bikemap

Piatra Craiului vazuta din drumul catre Plaiul Foii:
Cate o pauza de pana este binevenita. Mai erau cativa km pana la Cantonul Rudarita
Ma-ta Mare:

Trafic aglomerat dupa ce am trecut de Rudarita. Imediat am constatat ca de fapt oilea alea erau caini, cateva zeci, de erau sa ne manance..
   Am parasit drumul si am facut stanga in sus pe un valcel recent nivelat de un tractor forestier, dar foarte abrupt:

Codrul a fost frate cu romanu'. Aproape de Culmea Tamasului :

Lacul Pecineagu si barajul omonim, vazute din Culmea Tamasului. De aici un drum forestier coboara in stanga, spre sud-est spre baraj. Dintr-o grava greseala a Ciricliei, pe care-l manca-ntre pedale sa circule cati mai multi km, am facut drepta pe culme spre vest.

Dupa o coborare cu multe hartoape si bolovani,drumul s-a terminat intr-un jgheab format de bustenii taiati si pusi sa alunece la drum:

A fost o coborare delicata de care m-as fi lipsit cu placere pedaland pe forestierul mentionat .

Ca mai toate barajele zilele astea, si Pecineagu este golit pentru reparatii, urmand probabil ca apoi Hidroelectrica  sa fie preluata de niste baeti smecheri.

Craiul vazut de la vest:

Trecem prin Satic si, dupa inca o pana,ajungem in Podul Dambovitei. Este ora 17:30.

Plecam prin chei spre Dambovicioara, acolo unde facem dreapta pe asfalt si incepem urcarea grea spre Ciocanu:
      Drumul este recent asfaltat si numa bun de pedalat la deal:

La ora 20 terminam urcarea. Un pic de odihna este binevenita.

Muntii Bucegi :

Piatra Craiului vazuta de data asta dinspre EST:
                 Urmeaza Sirna:

Obositi, dar incantati de minunatia peisajului, ca de fiecare data,ajungem  in Pestera, aproape de Pensiunea Nobilis si Casa Folea. Ora 20.30.

De aici am urmat drumul de piatra spre Magura, am coborat in  Zarnesti (21.20)pe la Fantana Botorog.
    A fost din nou o tura frumoasa asa cum meritam noi, biciclistii.
    In loc de "la revedere" va las fotografia zilei, poate asa ne apropiem inca un pic de adevaratul rost al vietii pe acest Pamant: