18 februarie 2011

MTB: De la Sinaia la Babele cu bitza- Nov2010

Bike route 866741 - powered by Bikemap

Buhahaha! Ghost Riders!

Bine ati revenit onorati membri ai Auditoriului la un nou serial dedicat biciclelii pe munte.
Dupa itinerariul de pomina Comarnic-Valea Doftanei-Ploiesti, parcurs intr-o veselie, se facea ca in seara aceea The Quick Wheel Indian era deja in sevraj!
Rezolvarea a venit simplu,
de la Adriana, dupa cateva sms-uri din norisori de fum
(sms: smoke message).
A doua zi urma sa pedalam:  Sinaia-Cuibu Dorului-Babele.
Kilometrul de drum  forestier din  DN71 pana la Cuibu Dorului tocmai se asfalta, asa ca masina a ramas ceva mai sus, in parcarea de la Cota 1000.
Ca de obicei, murgul meu Scott e cu roatele-n sus! La asa Indian, asa Bicicleta!

Am pedalat un kilometru inapoi spre Sinaia, apoi am facut stanga,driblaram  bitumul fierbinte, tocmai turnat, si, dupa ce am depasit Cabana Cuibu Dorului, a inceput urcusul pe drumul forestier linstit. Deocamdata pe aici nu s-a asfaltat nimic, ceea ce noua ne pica de minune.
Oricum, drumul este practicabil, mai ales cu bicicleta, fara gropi,bolovani  sau santuri transversale de remarcat, bun si pentru coborat cu viteza la intoarcere.
Nu e mare oboseala de ajuns pe aici pana la Babele sau Omu cu bicicleta, insa pentru ca drumul sa nu para un cosmar, e nevoie sa fiti pregatiti nitel inainte cu pedalatul la deal.
Cum Adriana ocupa frecvent un loc pe podium la concursurile de MTB, in general locul intai, e clar ca o sa am dupa cine sa ma tin, mai ales ca si eu ocupam uneori cate un loc pe podium la aceleasi concursuri,dar in clasamentul ultimilor sositi :))
Spre deosebire de ieri, cand am pedalat 80 de km prin ploaie, vremea este superba, asa cum ne-au obisnuit weekendurile de octombrie intr-o zi de noiembrie.
Iata si primul luminis dupa Cabana Cuibu Dorului, in spate sunt Muntii Baiului, iar in vale dupa cum vedeti, nu se vede Sinaia:
Usor usor am inceput sa urcam Paduchiosul, alimentand la singurul izvor cu acte-n regula.
Drumul urca domol, este numa bun de pedalat la deal, avand in stanga privelistea zonei impadurite,inca, a Moroienilor.

Din goana murgului meu Scott mai "ard" si cate o poza, atentia este la pedalat, calitatea pozelor este-n vacanta.

Dupa circa 90 de minute de la Cuibu Dorului am ajuns in Saua Dichiului. De aici la stanga se coboara cca 6 km pana la Lacul si Cabana Bolboci.
Noi am pedalat inainte spre platoul Bucegilor.Desi pe alocuri  cu noroi, drumul este bun de parcurs si pe bicicleta, mai ales ca aici noroiul in cauza este cel "bun" pentru biciclete: se lipeste foarte putin pe roti si cadru.
Saua Dichiului:

Usor-usor lasam in spate inaltimea Vanturisului si trecem si de Saua Laptici.
Imi amintesc de zapezile mari prin care inotam aici, in drum spre Padina, prin primavara lui 1996.

In dreptul Complexului Piatra Arsa intalnim cele mai mari noroaie.
Apoi,dupa un urcus hardcore, se vede si zona Babelor.
Evident, Babele:

Ajungem la cabana, unde ceaiul cald si o masa pe masura sunt imperios necesare. Este 14:30, de la Cuibu Dorului am facut cam 2h40 minute, more or less.
 Se poate face si mult mai putin, evident, cand o sa incerc vreun "personal best" va anunt.
 La Babele-n parcare, dupa o lunga urcare, doi murgi se adapa.

Pentru ai dintre voi mai nedusi la munte, uite si traseul pe harta Bucegilor:

A urmat partea cea mai frumoasa, respectiv cei   20 de km de coborare inapoi. Doar pentru asta munciseram sa pedalam pana aici.
Si asa a fost, la vale, o coborare ca in povesti, si cu noroaie,cu viteza medie de peste 30 km/h si maxima de 45km/h, in ciuda drumului neasfaltat. Evident, The Quick Step Indian era sa prind si mai mult, dar am franat la timp in curba respectiva, asa ca nu mi-am luat zborul in valea de sub Versantul Paduchiosului. Dar perseverez.
Va anunt dragi pitici ca sunteti toti invitati,imediat ce se vor topi zapezile de pe Platoul Bucegilor,  si la urmatoarea tura : Sinaia-Cuibu Dorului-Babele- Vf. Omu.
Si retur,daca mai e cazul,care mai apucati.
Pana atunci, luati-va toti mountainbikeuri, ca va sparg!